De 15 beste afslank tips ooit!

Experts delen hun beste tips ooit om succesvol af te vallen.

Iedereen weet hoe je succesvol af kunt vallen; minder eten en meer te bewegen. Het klinkt zo simpel, maar in het dagelijks leven en de eisen daarvan is het allesbehalve eenvoudig. Dus hoe doen de succesvolle gewicht verliezers het? Om dat uit te vinden vroegen wij deskundigen uit het hele land wat hun beste dieet tips zijn.

Hier staat wat zei zeiden:

Tip 1: Drink genoeg water of andere calorie-vrije dranken.

Mensen verwarren dorst soms met trek. Dus zo kun je per ongeluk extra calorieŽn eten terwijl je eigenlijk een koud glas water nodig had.
Als je niet van gewoon water houdt, probeer dan eens om sap van fruit aan je water toe te voegen. Fruit zoals mango's en perziken bevatten veel smaak en weinig calorieŽn. Ook thee is bevat weinig calorieŽn.

Tip 2: Denk er niet aan wat je weg moet nemen aan uw dieet, maar wat je toe kunt voegen.

Begin door te focussen op het nemen van de dagelijkse hoeveelheid aanbevolen groenten en fruit (2 ons groeten en 2 stuks fruit).

Je hebt hierdoor minder kans op te veel eten. Groenten en fruit verdringen namelijk het vet in voeding. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gezondheidsvoordelen van groenten en fruit. Meer dan 200 studies hebben aangetoond dat groenten en fruit gezondheidsklachten en ziektes helpen te voorkomen.

Verwerk meer groenten en fruit in je maaltijden in plaats van alleen ter decoratie. Wanneer je alleen al de seizoensgebonden groeten en fruit neemt heb je al genoeg variatie om deze mee te nemen in je maaltijden.

Tip 3: Overweeg of je echt honger hebt.

Wanneer je het gevoel hebt trek te hebben in eten kijk dan naar lichamelijke tekenen van honger.

Honger is de manier waarop je lichaam je vertelt dat je brandstof nodig hebt. Als het hongergevoel dus niet vanwege de honger komt zal je ook nooit aan je hongergevoel voldoen.

Wanneer je klaar bent met eten moet je je beter voelen - geen opgeblazen gevoel hebben of moe voelen.

Je buik heeft ongeveer de afmeting van je vuist. Een handjevol voedsel zou dus voldoende moeten zijn om je hongergevoel weg te nemen en je lekker te laten voelen.

Je porties redelijk houden zal je helpen meer in contact te komen met je gevoelens van honger en gevuldheid.

Tip 4: Wees kieskeurig als het om nachtelijke snacks gaat.

Onbewust eten komt het meest voor na het avondeten, wanneer je eindelijk gaat zitten om te ontspannen.

Lekker onderuit gezakt op de bank zitten televisie kijkend met een zak chips of koekjes is hier een voorbeeld van. Gedachteloos eten zonder dat je honger hebt, maar eten uit gewoonte.

Sluit je keuken na een bepaald uur of gun jezelf een caloriearme snack, zoals een 100 calorie pak koekjes of een half kommetje vetarm ijs. Zodra je merkt dat je meestal tevreden bent met zo'n caloriearme snack, probeer dan een kopje thee of een stuk fruit.

Tip 5: Geniet van je favoriete voedsel.

Wanneer je jezelf verbied je favoriete voedsel te eten ga je juist meer andere dingen eten wat leidt tot overeten.

Probeer je favoriete voedsel te minderen in plaats van weg te laten. Koop bijvoorbeeld een paar verse koekjes bij de bakker in plaats van een hele zak in de supermarkt. Of koop een paar snoepjes bij een snoepwinkel in plaats van een hele zak vol.

Je kunt dus best van je favoriete voedsel genieten, maar probeer dat te doen met mate.

Volgende pagina

Copyrights © 2018 AfslankBlog.nl. Alle rechten voorbehouden.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons website verkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.


Meer informatie -